maandag 18 december 2017 – 13:16|

SINT JOZEFPAROCHIE – Met een luide knal werd vrijdag 15 december in Sint Jozefparochie het nieuwe evenement Kerst in de Hei geopend voor genodigden en andere belangstellenden. Aansluitend wandelden de aanwezigen de hele avond langs de verlichte kerststallen, verspreid in de hele wijk.

Door de bezoekers werd op deze eerste avond al gesproken van een succes. “Wat een creativiteit in onze wijk”, merkte een van de deelnemers op. Een ander liet weten nu al inspiratie opgedaan te hebben voor volgend jaar. De avond werd afgesloten met warme chocomel, geserveerd door leden van Wijkraad Sint Jozef.
Kerst in de Hei is een initiatief van enkele wijkbewoners in samenwerking met de Wijkraad. Het nodigt wijkbewoners en organisaties uit om gezamenlijk te werken aan het creëren van een bijzondere kerstsfeer in de straten van de Sint Jozefparochie. Er zijn kerststallen te bewonderen van zowel particulieren als van organisaties als D’n Bogerd, Oro, Stichting Heilight Parade en de Sint Jozefkerk.
De verlichte kerststallen zijn nog tot en met zaterdag 6 januari dagelijks te bezichtigen van 18.00 tot 22.00 uur. Een plattegrond met de locaties van de kerststallen is te vinden op de site van Wijkraad Sint Jozef en te verkrijgen in de plaatselijke supermarkt, het Hofke van Marijke en in de Sint Jozefkerk.

De bijgaande foto is gemaakt door Henk Goorts.

Kerststallen bewonderen in de Hei