In het kader van Deurne Koerst op Eigen Kracht worden wijken en kerkdorpen in de gemeente Deurne gevraagd mee te denken over het verminderen van de verlichting in het buitengebied, het verduurzamen van de openbare verlichting en het bijplaatsen op schoolfietsroutes. In de zoektocht naar vrijwilligers voor deze klus koos Wijkraad St Jozefparochie voor een originele aanpak.

Onder de naam “Wandelen met de Wijkraad” werden wijkbewoners uitgenodigd om, na instructie, gezamenlijk in het donker door hun wijk te wandelen en de verlichting grondig onder de loep te nemen. Aan deze oproep werd goed gehoor gegeven.  Twaalf enthousiaste vrijwilligers gingen vrijdagavond 17 november op pad. Met de plattegrond bij de hand werd elke lantaarnpaal bekeken en in goed onderling overleg beoordeeld.

Voorzitter Farley Zuidema: “Vele handen maken licht werk: dankzij deze vrijwilligers werd al in één avond een groot deel van de wijk bewandeld. We verwachten na nog  twee wandelavonden de verlichting van onze wijk volledig in kaart te hebben gebracht.”  Op 21 en 27 november wordt nogmaals gewandeld door de St Jozefparochie. Vertrek om 19.00 vanaf het Hofke van Marijke.

Wandelen met de Wijkraad